Riksförbundet Attention får gratis uppmärksamhet
by p-o on Jul.07, 2009, under ADD och ADHD, Missbruk, Samhälle - politik
Att veta priset på allt men inte värdet på något
Stopp för nybehandling av vuxna med ADHD i Göteborg
Ser att Göteborgsordföranden i attention Henrik skrivit lite insändare och dessutom fått svar. Intressant. Vad tror han då de mycket bisarra inskränkningarna är ett delresultat av? Vill han vara medveten om att flera handikappförbund uttryckt sin förvåning över Attentions lamhet? Eller passar det bättre att blunda? Står du inte där med än flera intetsägelser i handen och kanske är något förvånad?
Jodå om Henrik anser att det är ett orimligt svek mot de med ADHD från VGregionens sida vad ska man då säga det är från Riksförbundet Attentions sida som gång efter gång fått hård kritik och visat en otrolig flathet inför situationen. Har man en heltidsarvoderad ordförande som inte ens under sitt första tid informerat de mest centralt sittande rikspolitikerna om den mycket allvarliga situationen för personer med ADHD runt om i landet så kanske man inte kan vara speciellt nöjd? hur lång tid tog det egentligen? Vad kan ha varit så oerhört mycket viktigare? Vad? Vad Vad?
Kanske är det bäst att Henrik är lite försiktig med kritiken så att det inte stör han karriärplaner inom förbundet? För speciellt högt till tak verkar det som tidigare noterats inte vara.
Är riksförbundet attentions ledning förlamad?
Riksförbundet attentions ageranden har väckt en rad frågeställningar, men i stället för att svara på dem så väcker man fler frågor, kanske för att det inte finns eller kan finnas några rimliga svar mot den djupa nonchalans som vi nu självfallet ser resultaten av, andra handikappförbund har uttryckt förvåning över tysthet och flatheten, men själv har jag sett för mycket av den för att vara förvånad.
Lasse Andersson här är du inte välkommen
Fråga riksförbundet Attention något – Bli bemött med trakasserier
När Henrik efter ett halvår uttrycker att det är oacceptabelt så verkar det mera som han vill visa att han gjort något än att han är verkligen upprörd över de faktiska orättvisorna. Det kanske skulle vart trovärdigt om reaktionen kom för 6 månader sedan, men det är klart då måste han ju också inse han representerar ett förbund vars medlemmar gång på gång kritiserat den lamhet vi nu ser de direkta konsekvenserna av. Kanske passar det då kanske det då bättre att skälla på kritikerna som menar att attention kunde gjort mer och svara på frågorna varför man inte gjort det. Herr Ragnevi kanske vill tro att det är otur med jultomten i år också som ligger bakom det usla resultaten för medlemmarna där deras intressen faktiskt inte tagits tillvara? Eller är det kritikernas fel? För det kan väl ändå aldrig vara ett oerhört lamt förbund vars ineffektivitet är strålande välutvecklad på grund av den låga takhöjden där ledningens flathet inte på ett rimligt sätt ifrågasätts, nu skördar resultaten av sin *harkel* otur… Kanske kan man försöka ta den faktiska kritiken som intäckt för att slippa svara?
Att Trakasera kritkerna och framställa dem som bråkmakare är en synnerligen intressant taktik. Speciellt efter en vårdkvalitativ genomklappning vi inte sett på år och dar. Vilken i sak faktiskt kan visa att kritiken inte bara var välbefogad utan kanske också något för mild i sitt utförande. Resultatet visar sig i ett av de värsta personangreppen känt av mänskligheten, att en del som har en bättre hälsa inom räckhåll nu inte kan få den.
-och nej det är inte kritikerna som bär ansvaret för det.
Hade det kunnat hända ett starkt förbund?
Men varför klaga på ett oseriöst Riksförbund som inte ser till att göra det mest elementära, det leder ju bara till att vi själva blir trakasserade. Och det ger väl säkert ledningen något ytterligare en anledning att skylla ifrån sig. Jag är tyvärr inte det minsta förvånad över de nedskärningar inom ADHD vården som drabbat Göteborg, det borde givetvis kunnat förebyggas av ett välfungerande förbund med en ledning som tog sin uppgift på ett rimligt allvar, men det mest elementära verkar inte hinnas med av den heltidsarvoderade ordföranden vars lön är så hemlig att inte ens medlemmarna får veta den, så varför ens klaga, vi kan väl alla se resultatet och de byggde väl ändå inte på otur nu igen?
Det nationella kvalitetsregistret BUSA kunde till exempelvis kunna konstatera regionala ojämligheter mycket tídigt om det bara fungerade men på riksförbundet attention verkade man knappt veta vad det var vid förfrågan. Men visst skyll allt på kritikerna det är säkert deras fel alltihop, att vi nu ser resultatet av den funktionella korruptionen som borde åtgärdats för länge länge sedan, är säkert något ledningen kan skylla på allt annat, gärna kritikerna eller de stackars jävlar som inte fick någon vård alls. Halleluja, vad mer?
-Att inte kunna utöva sin fulla hälsa är ett av de allvarligaste personangreppen människan känner till.
Ovan ett exempel på den finstämda samhörighet som råder mellan medborgarna och myndigheterna vilket visade sig i oändlig oceanisk kärlek vid bland annat toppmötet i Göteborg, där de s.k. kramkravallerna ägde rum. Seesså tänk nu positivt och var inte sura negativa jävlar.
13 Comments for this entry
1 Trackback or Pingback for this entry
-
Skicka NPF-språkrör till Almedalsveckan « Genrep
July 19th, 2009 on 09:58[...] också vad ADHD-uppmärksammas koncentrerat och Frk F skriver om Riksförbundet [...]


July 7th, 2009 on 18:30
Måste bara fråga lite om din kunskap om Attentions och deras agenda, och målsättningar på riksnivå. Du är väl medveten om det jag skriver under?
Jansen-Cilag som producerar Concerta får enligt lag inte göra reklam för sin(a) produkt(er). Istället så har dom använt sig av samma model som den amerikanska motsvarigheten som heter “CIBA” som producerar Ritalin.
Dom använder sig av en “Ideell organisation som dom finansierar och har som främsta uppgift att just promota deras drog-produkt. Den här svenska organisationen vars ledning är den främsta elite av neuropsykologer och psykiatriker och som förespråkar APA’s (Amerikanska privata psykiatri organisationen) version som svarar för DSM-IV där vår grupp kategoriseras på just det sätt vi gör i Abc diagnoserna.
Den här ledningen inom Attention är bundna av sekretes avtal emot JAnsen-Cilag, så dom är ju inte så pratsamma om detta faktum att dom är partiska till ett läkemedels företags privata vinst intressen. Dettta har FN påpekat och ifrågasatt just objektiviteten hos dom här 2 så kallade “ideella” organisationerna, samt efter avslöjjandet att CIBA har mutat och gett bonusar till dom personer som varit involverade i framtagningen av den genialiska diagnosen Adhd.
Missförstå nu inte vad jag menar om diagnos biten, det är ju uppenbart att minst 50% av oss har problem på liknande sätt som beskrivs i adhd diagnosen, även om jag inte håller med dom om grunden för problemen, samt hur man ska tackla alla problem.
För Jansen-Cilag så skulle det vara idealiskt om 10 miljoner i Sverige käkade amfetamin som dom säljer, eftersom det resulterar i finare hus, bilar, fruar etc…. Men den målsättning som dom haft hittills år 2004 (tror jag) är att 25.000 barn ska äta Concerta (oavsett vilka problem barnen nu kan ha). Det har ju varit prat om att genom den nya uppgraderingen av DSM manualen, så ska man sikta in sig på en kundkrets på 400.000 barn, som dom anser är avvikande (det här antalet stämmer överens med mängden som befinner sig i en alkoholist anhörig missbrukar miljö, som ger samma Adhd beteende, som andra diffusa orsaker påstå’s ha.
Attentions huvudsakliga inriktning är att “lobba för att nå försäljnings målen” som Jansen-Cilag har, med hjälp av socialstyrelsen, läkemedelsverket, och riksdagen. Det här påverkar ju givetvis hur organisationen beter sig på nationell nivå. Dom små underorganisationerna verkar inte riktigt förstå, eller bry sig om detta faktum, att Attention styrs av privata vinst intressen, och politiska direktiv. För den delen så verkar inte många vara så medvetna om det, tack vare den otroligt effektiva propaganda apparat som dom sitter med, iom det privata kapital, samt psykologiska kunnandet som skulle gjort Hitler avundssjuk alla gånger lol.
En sak är klar. Attention tycker inte om någon som kan påverka deras mål negativt. Jag är definitivt inte uppskattad av dom, men jag försöker hålla mig borta från dom. Precis som på 60talet så kommer ny forskning, sänka både Attention, psykiatrin och läkemedelsbolag som är knutna till den hör abc soppan.
Det finns mycket nytt om vår grupp, som är mer biologiskt och sociologiskt inriktat, där man inser att vi är en egen genetisk grupp i samhället, med mycket som fungerar biologiskt annorlunda. Tyvärr så är många dom kan poverka politiskt inne på Attentions musik, så att all annan information undanhålls inrikes, än den som är psykiatri sanktionerad.
Hopps du hängde med. Kort o koncist så styrs Attention av privat ekonomiska intressen, vilket gör att dom är lika intresserade för vårat välbefinnande som SAAB el Volvo är…
April 21st, 2010 on 20:32
Ni förstår väl att det är Scientologins lobyister som ligger bakom all information Mikael har delgivit oss här. Dumt att sprida sån, enligt mig, SKIT!!!!!!!!!!
April 21st, 2010 on 23:16
Javisst är det konstigt att scientologer är så kritiska mot amfetamin när grundaren själv tydligen gav det i samband med utövandet av scientologi/dianetik. Scientologer kanske skulle läsa de böcker de rekommenderar andra att läsa? Men då i originalversion.
http://adhd-npf.com/drog-nyheter-fran-scientologerna/” rel=”nofollow”>
Drog Nyheter från Scientologerna
Flickr Discuss om en 10 åring som blev itvingad droger.
July 8th, 2009 on 08:51
Hade Riksförbundet Attention varit verkligen intresserat av att hjälpa personer med ADHD så hade man nog ganska snabbt sett till att informera de centrala politikerna om vårdsituationen som möter personer med ADHD, vilket man inte gjort. Hade man drivits av något företags enskilda försäljningsargument så borde man också agerat på liknande sätt, vilket man alltså inte gjort.
I mina ögon ser det mer ut som att den centrala ledningen styrs av halvhjärtat godtycke, eller helt enkelt gör sitt bästa men inte vet bättre, men att inte informera de centrala beslutsfattarna om vilket underlag de har att fatta sina beslut på, är och förblir ett kardinalfel oavsett primära drivincitament.
Varför man inte agerat på ett funktionellt sätt när det gäller sådana frågor är och förblir en obesvarad fråga, förbundet lägger här en hel del energi på att gödsla med irrelevanta argument i stället för att besvara grundfrågorna vilka vi nu ser konsekvenserna av. Vilket sammanfattningsvis visar att på en punkt verkar våra iakttagelser överensstämma till fullo: Attentions ledning tål inte att bli ifrågasatt. Däremot visar flera tecken på en pompös och snarstucken paranoia vilken lättvindigt manifesteras på olika vis när karndinalsymptomen ifrågasätts, kanske är det ett symptom för småpåvar, vem vet.
Andra har lagt visst intresse i att ledningen kan känna sig kränkt av vissa frågor och så skickligt undvika att inse att den verkliga kränkningen ligger i de personer som inte får vård alls. Men visst ser man kanske också på en sådan reaktion vart någonstans det grandiosa hjärtat sitter.
Har du något belägg för otillbörliga kontakter mellan Jansen-Cilag och den självupptagna ledningen för attention så varför inte publicera dem? Gratis uppmärksamhet till attention kanske gagnar folkhälsan?
July 8th, 2009 on 18:02
Attention fungerar inte som det ska, tänk om personer som satt i rullstol plötsligt fick höra att de inte kunde få några rullstolar, då skulle det bli liv! Men inte nu. Bra att ni säger ifrån
Bra att ni gör det gratis också
)
July 8th, 2009 on 19:22
Om man sitter i en rullstol så är det väldigt lätt att förstå att denna person har problem i miljöer som är anpassade efter 2 ben som fungerar.
Just med NPF och diverse sociala funktionshinder som vi ska ha så är det ju svårare. Så pass svårt att psykiatrin inte ens kan definera exakt vilka funktionshinder som vi ska ha.
Jag tror att dom menar sociala funktionshinder där vi inte förstår sociologiska regler för samtal, turtagning, att vi avbryter osv. Om det är detta så handlar det ju endast om att man är medveten om att det gäller andra regler än dom man har vuxit upp med. Jag har tur att ha en stor familj, så att jag har mycket att gämföra med. Tillsammans med familj och vänner så har jag absolut inga problem att tala om 3 saker samtidigt och att vi avbryter varandra med inlägg för att visa att man är med i samtalet. Om nu vårat umgängessätt är ett funktionshinder, så anser jag att man behöver inkludera alla människor som inte är en NT (neurotypiskt) och arisk svenne!!
Sedan kan det handla om inlärning vilket vore logiskt eftersom skol o inlärningsmiljö är på tapeten mestadel tillsammans med abc diagnoser. Om vi nu inte har någon möjlighet att lära oss i miljöer som dom påstår är den absolut mest standardiserade och normala för homo-sapiens sapiens aka människan, så stämmer det ju. Men jag hajjar ju att det finns fler än ett inlärnings sätt än det som erbjudes i svensk skola. Jag är ju så vågad att påstå att funktionshindret ligger i statens plånbok pga att dom inte vill finansiera miljöer för min grupp. Jag kan assistera dom att planera, säkerligen helt gratis
Om man tittar på mig som är minst sagt kunnig i mycket, toppar språkförståelse och vokabuläret, har menza iq, och tydligen doctorand kunnande i mer än ett ämne (om jag får skryta lite lol), men så att man förstår att det går att lära sig otroligt mycket i rätt miljö.
Jag vet varför vi har problem i deras utbildnings miljöer, och den kunskapen delar jag med internationella neurologer. Vi lär oss saker med helt andra neurologiska områden i hjärnan, för precis samma kunskap som det andra gänget gör. Det må så vara att vi är mer lättstörda, men när vi inte störs så är våran inlärning överlägsen deras, om det är ett funktionshinder, så sure för mig då’ra.
En sak är given i Sverige, och det är att det är väldigt fult att kunna saker samt att ha högt IQ, tillsammans med ett väldans insiktsfullt sätt att använda sig av sina kunskaper för problemlösningar. Spela fotboll och vara lika korkad som Jante, så äger man och tillhör NT normala gruppen som jag tillägnat en egenskap som jag kallar för “Normalism”.
Huvudskälet till att uppmärksamma lägre förutsättningar att klara av något som man måste, är ju för att hitta en lösning. Det här suger ju psykiatrin på, vilket kanske är skälet till varför dom inte preciserar vilka problem dom anser tillhöra adhd diagnosen i normal vardag. Här räcker det ju inte med att säga att vi är hyper, impulsiva, okoncentrerade osv för vad fasen säger det egentligen. Det där är ju egenskaper som tillhör mänskligheten, och inte en speciell grupp i samhället som har monopol på det.
Men whatever, för att säga det jag skulle då lol.
Jag hittade källan jag pratade om. http://jannel.se/myt.adhd-1.pdf och han har lite annat på . Hans mail är janne.olov.larsson@telia.com
Jag har inte snackat med han, delvis pga att jag inte brytt mig om attention speciellt mycket. Jag håller mig borta från dom, pga att dom endast förstör, sedan förespråkar att man ska ge tunga droger till barn, vilket är rena vansinnet. Hela högen borde kastas i fängelse på obestämd till. Men dom har ju en väldigt makt i Sverige att förstöra för oppotionella förklaringar till uppkomst av beteende och reaktioner på omgivningen för oss då. Jag tror mig veta att han jobbar som lärare, vilket har gett han inside info då’ra.
July 8th, 2009 on 22:54
Fyller i lite av recquesten om info om attentions och Jansen-Cilags samarbete.
Läkemedelsbolaget Janssen-Cilag, ihop med Attention, Pressmeddelande Ingen behandling för vuxna med ADHD, 8 juni 2005, där minst 50 000 barn och 240 000 vuxna i Sverige sägs behöva en ADHD-diagnos, och ofta bolagets ADHD-drog Concerta, http://www.euroinvestor.se/News/ShowNewsStory.aspx?StoryId=8916950
Det här borde väl skingra tvivel kan man tänka sig. Jag har ingen möjlighet att direkt påverka på något sätt, men kanske ni har. Jag är allt för politiskt inkorrekt oftast, och löser helst problemen med psykiatrin på Rom’erskt vis, med spik o träkors lol.
Men serious så har jag inga jobb titlar eller annat att backa upp min kunskap med, ännu.. Vilken möjlighet skulle ni ha att lobba emot attention och staten?
July 9th, 2009 on 20:04
Då vill jag gärna höra vad ordföranden för attention har att säga om det!
Eller ska påståendena bara mötas med hatiska attacker mot de som vågar sätta ifråga, följt av en lång tystnad? ??
July 11th, 2009 on 10:21
En liten trist oturlig sak är att jag inte kollade upp mr janne. Han är tydligen en sentolog. Vilket sabbar många förutsättningar att kunna dra en seriös debatt om detta längre då.
Det jag vet om attention och deras förehavanden har tidigare kommit från tele samtal med barnläkaren Leif Elinder förra året. Om attentions samarbete med läkemedelsbolagen. Samt så har jag sett viss info på Wiki och ett par andra sidor jag inte kommer ihåg… Men ett privat telessamtal är ju svårt att ha som källa, och Leif går inte att få tag på nu längre av något skäl…
Men faktumet att Attention är talesmän för Jansen-Cilag etc kvittar ju, för om man nämner detta, så har janne sabbat detta med sina predikningar emot psykiatrin där han blandar in teologiska värderingar.
Jorden är inte rund vetenskapligt om en religiös håller med då. Allt i sekulariseringens anda då lol.
Lite förbannad kan man bli, och ä irriterad på mig själv att jag inte. Han janne har ju väldigt liknande åsikter som Leif Elnder och Eva Kärfve har, så jag kollade inte upp han ordentligt. Och trodde i min dumhet att han fått sina funderingar därifrån.
Att det går trögt för någon att informera om att amfetamin är farligt, beror väl på detta faktum, att det är sentologernas hjärtefråga, så att dom sabbar seriös debatt för oss andra.
July 8th, 2009 on 15:53
Jag har en indirekt källa (person) som påstår sig veta sambandet som jobbar som lärare. Har slarvat bort länken till hans avhandling atm lol. Men har lagt ut den i något inlägg på min blogg. Sen så har jag läst lite löst om sambandet på internationella sidor, som jag inte tänkt att spara.
Faktum är att jag trodde det var almänt välkänt att Jansen-Cilag finansierade Attentions verksamhet, och är huvudsponsorn för deras aktiviteter. Givetvis så får det väl en negativ effekt om det skulle vara välkänt, men jag trodde det kom ut till almän kännedom när Usa’s motsvarighet till svenska Attention.
Att få tag i ekonomisk information som dom sekretess belägger lär ju inte hända, utan det är ju statliga myndigheter som ska sköta sådant. Jag är ju som sagt bara en besvärlig akronym luffare.
När det gäller behandlignar för diverse diagnoser. Dom flummar ju om att skälen till abc diagnos kan vara genetiska och psykosociala.
Det komiska är att alla som har en liten grundutbildning i hur människan fungerar förstår att allt som påverkar människor beror på dom 2 faktorerna. Det genetiska kan man ju precisera om man har pengar (jag ska börja senare i år att ta DNA test på mig själv, och andra framåt). Det psykosociala kan man ju också precisera, vilket dom har gjort också, men dom talar tyst om det för att…
Den psykosociala faktorn som triggar och påverkar ens personlighet (fenotyp) negativt är stress. Olika former av Trauma stress (ptsd, empati/anhörigstress, arbets stress, katastrof stress osv osv), beroende på vad man blivit utsatt av för psykiska stressorer (yttre påverkan), så påverkas man till att fungera på ett distinkt sätt som beskrivs i Adhd diagnosen.
Problemet med trauma stress är att Amygdala blir felbetingad, vilket man idag inte har något bot emot, mer än att tid lagar ens huvud, så det är egentligen bortkastat att gå till psykiatrikern. Jag har snackat med stressforsknings institutet i sverige, och dom bekräftade att man inte kan göra något åt stress idag inom sjukvården. Samt att svensk sjukvård har ingen kunskap för detta, så dom kan inte hantera behovet även om dom skulle vilja. Us håller på att forska på detta, så det kommer fram en massa om detta nu, efter 2007. Men det är inget man bryr sig om i sverige.
Dom biokemiska fysiologiska hormon förändringarna kan man få hjälp med av en endokrinolog. Om man förstår att man behöver träffa en. Det här håller ju psykiatrin tyst om, eller så är dom så usla läkare så att dom inte vet om det (vilket jag tippar på).
Det som är grejjen är att i sverige så provocerar man patienten medicinsk så att “sjukdoms bilden blir värre”.
Att stress är en avgörande faktor bry’s inte om i sverige, även om man inte behöver vara särskilt listig för att dra den slutledningen. Här vill man instutitionera folk och tjäna pengar på dom. Att concerta resulterar i att man dör, vill man ju inte prata om.
Massmedia är ju bannlyst att yppa något om detta, samt något annat negativt. Psykiatrin går under sekretess avtal emot Jansen-Cilag, så dom lär inte säga något heller. Samt om man som allmänläkare säger något, så resulterar det i en smutskampanj och sparken (har frågat 4-5 läkare om just detta).
Har man sig klart för hur helhetsbilden ser ut, så hajjar man att diagnoserna är en nice ekonomisk lösning på alla barn som befinner sig i missbrukar miljö. Dessa kids reagerar på sin livssituation exakt på det sätt som beskrivs i adhd diagnosen. Kostnaden som man sparar på att inte omplacera vuxna till fängelsemiljö för psykisk misshandel, samt att man inte behöver omplacera barnen pga att man drogar dom med amfetamin, vilket biokemiskt passiviserar en stressad person (det här är en hemlis då, officiellt så blir folk toppen av concerta lol, vad säga..)
Dom sista som klagade över situationen var Eva Kärfe och Leif Elinder (har pratat med han ett par gnger). Om faktumet att man stämplar en genetisk folkgrupp i samhället med negativa diagnoser, för att hantera dom av oss som inte fungerar i det här skitlandet.
Att man ringar in en genotyp släkt grupp i samhället med sina tester beror på att testen är en low budget version av DNA test, men det vill inte folk veta, för då handlar det ju om en form av nazism.
Även om man kan läsa sig till och lägga ihop mycket själv, och med en grundkunskaper inom naturvetenskap och sociologi. Om man söker internationella källor. Så verkar intresset svalt, och alla är inskränkta av det begränsade diagnos tänkandet. Det kan ju faktiskt finnas andra skäl till att vi fungerar exakt på det sätt vi gör, än att det beror på några diagnos skäl som pseudovetenskaps män kokat ihop i en källare.
Idag så finns det inga pengar till att lära våra barn hur “Vi” fungerar, och detta att varje diagnostiserad ska ha en “resurs” är ju bara på pappret.
Det som är mysteriskt för mig är att vi alla bevisligen är genetiskt programerade till att ha högt IQ och vara nyfikna och ifrågasättande. Så att inte fler personer mer än jag, och en till person som jag träffat. Inte börjar luska om detta själva är utanför min fattnings förmåga.
När vi inte är stressade så lär vi oss minst 2-3 gånger snabbare än IQ 100 klubben (NT gänget), så på ett år så hinner man att läsa in en hel del. IDag så har jag ingen chans att styrka det ovan, pga penga brist. Det behövs ju en massa medicinsk riktad forskning, där man är intresserad att hitta sanningen. Även om dom nu har hittat mycket så läggs det ju heller inte ihop, så att “vanliga” kan förstå vad det handlar om.
Att Attention, Psykiatrin, Staten, Socialstyrelsen, Läkemedelsverket, Skola och Sociala arbetar som dom gör, är 100% medvetet, eftersom det gagnar NT gruppen ekonomiskt, samt vissa privata företags intressen. Idag så finns det ingen vilja till förändring, utan dom önskar vem mest att vi ska hålla käften och inte klaga, samt käka deras droger så att man inte krånglar.
Det går att bli frisk ifrån diagnosen om man nu vill. Jag sökte i 5 år för PTSD innan dom gav mig Adhd diagnos (som jag haft i ca 2.5år nu), jag ace’ade alla deras test och är otroligt adhd’ig enligt dom. Problemet är att jag medvetet modifierat mitt sociala beteende, samt löst dom värsta stress problemen, så att mitt minne är på topp och alla andra funktioner är på topp. Hur det här gått till förstår ju inte psykiatrin, och kvarhåller sin inställning att jag är adhd’ig så jag ska kräva en ny undersökning i höst nu. Men som sagt, psykaitrin har endast uppåt tjack att erbjuda oss idag, samt en massa skitsnack endast.
Tack vare sociobiologi så är psykiatrin dagar räknade, och kommer sannolikt att skuffas undar inom en 20 års tid, samt så lär man ju se över inställningen till min genetiska grupp, och dom sociologiska abc stämplarna som man belägger oss med som straff för att vi fungerar evolutions biologiskt annorlunda, och reagera negativt i deras psykotiska samhälle.
Politiker intresset i riksdagen är väldigt svalt för detta, även om nu vissa har hållit med om att det är galet idag.
Det som verkar passera många är att om man ser till diagnostiserade och deras släkter, så handlar det om väldigt många person som är hypade (500.000-1 miljon bara i sverige). Så om alla skulle rösta på egna hyper personer så skulle det blir annat ljud i lådan. Det är synd att folk inte förstår att det finns mer av personen bakom diagnosen, samt en massa lajbans egenskaper som vi delar med dom som inte blir diagnostiserade. Vi hör ju samman på ett annat sätt än vad diagnoserna kan presentera, samt är betydligt fler när man tittar korrekt på vår grupp.
Sorry att det vart mycket, men som sagt, alles fungerar precis som det är tänkt. Frågan är ju bara hur länge hyper folk tänker tillåta sig själva att bli behandlade som dom blir av ett gäng som nästan är lika korkade som Schimpanser….
July 10th, 2009 on 09:23
Jag tror knappast att dom bryr sig. Sedan så har dom skrivit på sekretess avtal så att dom inte får uttala sig om detta. Det man kan göra är att total ignorera dom, och klippa allt samröre med om om man har något. Om ingen lyssnar på dem, så spelar det ju ingen roll vad dom promotar, samt så slutar läkemedelsföretagen att finansiera dem, så att dom går under av sig själva.
July 10th, 2009 on 15:35
Ja så kan det ju vara. Jag har dock inte sett skymten av något sådant avtal.
En sak är dock aningens förvånande, vi har inte fått några vidriga angrepp från de vanliga hållet. Har vår äckliga stalkerpsyko semester? Att våga kritisera attention brukar ju vara förenat med att bli utsatt för det ena och andra. Kanske kräket insett att det inte alltid lönar sig att försöka tysta kritiker?
July 14th, 2009 on 16:19
En sak är dock helt UNIK! Inga vidriga personangrepp eller trakasserier (som jag känner till) på grund av att vi skrivit lite om riksförbundet attention. Detta får dock anses vara ganska unikt. Kanske den självupptagna ledningen har vant sig vid att det inte lönar sig med sådana bråkstakarfasoner.
En dag i framtiden misstänker jag också att riksförbundet attention kan kommunicera med sina egna syften som gett dem existensrättigheter. Men det skulle också vara bra om de kunde svara på de frågor de fått. Har någon missat dem postar vi gärna några artiklar till med de välbekanta missförhållandena och den usla strategin samt hur man försöker undkomma att ta rimligt ansvar för det.